Νέο πρόγραμμα “Ανάπτυξη Ψηφιακών Προϊόντων και Υπηρεσιών” για την ενίσχυση της παραγωγής και διάθεσης ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών από ΜΜΕ.

Το Πρόγραμμα «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ» ενισχύει επενδυτικά σχέδια για την ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών που εμπίπτουν στον κλάδο πληροφορικής και επικοινωνιών, αποσκοπώντας:
στην ενίσχυση της υγιούς επιχειρηματικότητας μέσω της αξιοποίησης των ΤΠΕ,
στην ενδυνάμωση του κλάδου ΤΠΕ (σε όρους ανταγωνιστικότητας και εξωστρέφειας).
στη δημιουργία νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας με ισχυρή εμπορική προοπτική και βιωσιμότητα.
Για τον σκοπό αυτό, το Πρόγραμμα «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ» θα παρέχει ενισχύσεις, υπό τη μορφή επιχορηγήσεων, για την υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων που καλύπτουν όλο τον κύκλο ανάπτυξης ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών (new product development) και εμπεριέχουν:
- Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες (ενδεικτικά: έρευνα αγοράς, μελέτη σκοπιμότητας, ενέργειες απόκτησης νέων γνώσεων και δεξιοτήτων για την ανάπτυξη των νέων προϊόντων),
- Δραστηριότητες Ανάπτυξης των νέων ψηφιακών προϊόντων/ υπηρεσιών,
- Συμπληρωματικές δραστηριότητες Εμπορικής αξιοποίησης των νέων προϊόντων και υπηρεσιών.
Γεωγραφική περιοχή εφαρμογής του προγράμματος είναι όλη η Ελληνική Επικράτεια.

Στο πλαίσιο του Προγράμματος ενισχύονται υφιστάμενες ιδιωτικές επιχειρήσεις οι οποίες ασκούν οικονομική δραστηριότητα και για τις οποίες συντρέχουν αθροιστικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
-
- Έχουν την έδρα τους ή υποκατάστημα στην Ελληνική Επικράτεια, με ελληνικό ΑΦΜ.
- Είναι ενεργές κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης Χρηματοδότησής τους στο Πρόγραμμα.
- Έχουν ιδρυθεί/ συσταθεί πριν την ημερομηνία υποβολής της Αίτησης Χρηματοδότησης στο Πρόγραμμα.
- Συνιστούν νομική οντότητα (Ανώνυμη Εταιρία, Εταιρία Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμη Εταιρία ή Ετερόρρυθμη Εταιρία, Ι.Κ.Ε, Ατομική Επιχείρηση, Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση, Συνεταιρισμός) ή Ατομική Επιχείρηση και τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία.
Επιλέξιμες επιχειρήσεις είναι μόνο αυτές που δραστηριοποιούνται ή πρόκειται να δραστηριοποιηθούν στους κλάδους Πληροφορικής & Επικοινωνιών, όπως αναλύονται στον Πίνακα 1 της Πρόσκλησης (επιλέξιμοι ΚΑΔ επένδυσης). Οι συγκεκριμένοι ΚΑΔ πρέπει να είναι ενεργοποιημένοι πριν την έναρξη υλοποίησης του επενδυτικού σχεδίου.
Το Πρόγραμμα ενισχύει επενδυτικά σχέδια τα οποία στοχεύουν στο σχεδιασμό, στην ανάπτυξη και στην εμπορική αξιοποίηση νέων, καινοτόμων και ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών. Τα προϊόντα και οι υπηρεσίες θα πρέπει να βασίζονται σε σύγχρονες τεχνολογίες και να έχουν ως στόχους τους (μεταξύ άλλων), τη λειτουργία νεοφυπολογιστικών υποδομών και υπηρεσιών για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, την υποστήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων για την αξιοποίηση υποδομών και υπηρεσιών Cloud και την ανάπτυξη διαδικτυακών υπηρεσιών λογισμικού. Απώτερος στόχος του Προγράμματος είναι η προσφορά σύγχρονων και ποιοτικά αναβαθμισμένων εγχώριων προϊόντων και η συνακόλουθη αύξηση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου ΤΠΕ, στα πλαίσια της διεθνούς αγοράς.
Προκειμένου να εξασφαλισθεί ότι η παρούσα ενίσχυση ενέχει ρόλο κινήτρου και ενθαρρύνει την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων οι οποίες αναφέρονται στο Πρόγραμμα, δεν είναι επιλέξιμες επενδύσεις τις οποίες ούτως ή άλλως θα ανέπτυσσε ο δικαιούχος, υπό τις επικρατούσες στην αγορά συνθήκες. Για το λόγο αυτό, επισημαίνεται ότι δεν είναι επιλέξιμες ενέργειες και δαπάνες οι οποίες έχουν δρομολογηθεί και έχουν πραγματοποιηθεί πριν την ημερομηνία υποβολής της σχετικής πρότασης, στο πλαίσιο της Δράσης.

Τα έργα τα οποία είναι επιλέξιμα στο πλαίσιο του Προγράμματος πρέπει να έχουν προϋπολογισμό από €200.000,00 έως €2.000.000,00.
Το ύψος της ενίσχυσης διαμορφώνεται με βάση:
- Το μέγεθος της επιχείρησης,
- Το είδος των δραστηριοτήτων και των επιλέξιμων δαπανών,
- τα όρια ενίσχυσης του Γ.Α.Κ.,

Τα ψηφιακά προϊόντα και υπηρεσίες που θα συμπεριληφθούν στα επενδυτικά σχέδια, θα πρέπει να έχουν τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
- Μπορεί να απευθύνονται τόσο σε μεμονωμένους καταναλωτές (B2C), όσο και σε άλλες επιχειρήσεις (B2B/ B2B2C). Δεν αποκλείονται περιπτώσεις κάθετων/ εξειδικευμένων αγορών. Σε κάθε περίπτωση, απευθύνονται σε σαφώς ορισμένη δυνητική πελατειακή βάση και καλύπτουν διαπιστωμένες και πραγματικές ανάγκες της αγοράς – στόχου.
- Τεκμηριώνουν την ιδιότητα του «προϊόντος», διακρίνονται δηλαδή μεταξύ άλλων από προκαθορισμένη λειτουργικότητα ενσωματωμένη στη βασική λύση πριν την όποια προσαρμογή ανά πελάτη, υψηλό βαθμό τυποποίησης, επαναληψιμότητα στον τρόπο διάθεσης/ εφαρμογής τους ανά πελάτη, διακριτή και αναγνωρίσιμη ονομασία (branding), οδικό χάρτη εξέλιξης (product roadmap), τυποποιημένη μεθοδολογία καθορισμού της σύνθεσης (configuration) και της τιμολόγησης αυτής (pricing), επαρκή τεκμηρίωση, καθώς και δυνατότητα ένταξης σε μία συγκεκριμένη αγορά (κατηγορία προϊόντων).
- Δημιουργείται προστιθέμενη (τεχνολογική) αξία στο πλαίσιο του επενδυτικού σχεδίου. Για παράδειγμα, δε θεωρείται επιλέξιμη η επένδυση που προβλέπει τη διάθεση υφιστάμενων τεχνολογικών λύσεων απλώς υπό άλλη μορφή ή εμπορική ονομασία (repackaging, white labeling κλπ.).
Αντίθετα, θεωρείται επιλέξιμη η επένδυση που δημιουργεί:
- ένα νέο προϊόν που δεν υπήρχε ή υπήρχε μόνο ως βασική ιδέα/ πρωτότυπο (proof of concept/ prototype),
- μία ριζικά ανανεωμένη έκδοση υφιστάμενου προϊόντος βασισμένη σε καινοτόμες τεχνολογίες. Η αναφορά σε «ανανεωμένη έκδοση» δεν καλύπτει τη δημιουργία νέων εκδόσεων (releases/ versions) στο πλαίσιο της συνήθους εξέλιξης ενός προϊόντος, αλλά αφορά επενδύσεις ριζικού ανασχεδιασμού (π.χ: μεταφορά legacy προϊόντος σε νέα αρχιτεκτονική ή άλλο stack, cloud native, multitenant, API enabled).
- ένα εντελώς νέο module προϊόντος με ξεχωριστή λειτουργικότητα, το οποίο μπορεί να ενσωματωθεί σε υφιστάμενη οικογένεια προϊόντων (ενδεικτικά: νέο ERP/ CRM module που προστίθεται σε υφιστάμενη σουίτα).
- Είναι τεχνολογικά άρτια και αξιοποιούν σύγχρονες τεχνολογίες. Ακολουθούν καλές πρακτικές στον τομέα τους όσον αφορά την αρχιτεκτονική, τον τρόπο ανάπτυξης και διάθεσης, που επιτρέπουν την κλιμάκωση σε μεγάλο αριθμό πελατών (στις περιπτώσεις που έχει εφαρμογή) και διευκολύνουν την εξέλιξή τους.
- Διαθέτουν στο τέλος της επένδυσης επαρκή λειτουργικότητα (σε σχέση με το σκοπό για τον οποίο προορίζονται) που επιτρέπουν την εμπορική τους διάθεση στην αγορά (minimum marketable products).
- Χρησιμοποιούνται στο τέλος της επένδυσης από πραγματικούς πελάτες/χρήστες, έστω και πιλοτικούς.
Στο πλαίσιο των επενδυτικών σχεδίων ενισχύονται οι ακόλουθες Δραστηριότητες (Δ):
Δ.1.: Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες, που προηγούνται της κυρίως ανάπτυξης του προϊόντος:
- Δ.1.1.: Εκπόνηση Μελέτης Σκοπιμότητας, με αντικείμενο την επιβεβαίωση της τεχνικής επάρκειας και οικονομικής βιωσιμότητας, καθώς και τη διερεύνηση των επιμέρους παραμέτρων εμπορικής αξιοποίησης των αποτελεσμάτων του Έργου.
- Δ.1.2.: Διενέργεια έρευνας αγοράς.
- Δ.1.3.: Ενέργειες ερευνητικού χαρακτήρα που έχουν ως αντικείμενο την απόκτηση νέων γνώσεων και δεξιοτήτων για την ανάπτυξη των νέων προϊόντων (ενδεικτικά: κατασκευή πρωτοτύπων σε εργαστηριακό περιβάλλον, εργαστηριακές προσομοιώσεις, κλπ), για τις οποίες τεκμηριώνεται πλήρως η αναγκαιότητά τους με βάση την ειδική φύση και τις απαιτήσεις του έργου,
Δ.2.: Ανάπτυξη του προϊόντος, που αποτελεί και τον κύριο κορμό της επένδυσης:
- Δ.2.1.: Ανάλυση και Λειτουργικός Σχεδιασμός.
- Δ.2.2.: Τεχνικός Σχεδιασμός – Υλοποίηση του προϊόντος.
- Δ.2.3.: Τυποποίηση, ετοιμασία για διάθεση (packaging, provisioning κλπ.)
Δ.3.: Εμπορική αξιοποίηση
- Δ.3.1.: Διασφάλιση δικαιωμάτων εμπορικής και πνευματικής ιδιοκτησίας.
- Δ.3.2.: Συμμετοχή σε Εμπορικές Εκθέσεις.
- Δ.3.3.: Λοιπές Ενέργειες Προώθησης και Δημοσιότητας.
Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με τα κεντρικά γραφεία της Openmind στο 2610 34 34 94 (10 γραμμές) και ένας εξειδικευμένος μας σύμβουλος θα σας καθοδηγήσει βήμα – βήμα.
